Alles over Callebaut

Foto: Callebaut
Speel in op deze zes trends in de bakkerij

Welke ingrediënten zijn op het moment het meest populair? Naar welke smaken zijn consumenten op zoek? Hoe kun je met trendy recepten meer klanten aantrekken? Om ondernemers bij deze vragen te helpen, heeft Callebaut een trendrapport opgesteld met de zes belangrijkste trends in de bakkerij.

'Herrezen' Bakkerij Nollen brengt nieuwe chocoladelijn uit
'Herrezen' Bakkerij Nollen brengt nieuwe chocoladelijn uit

Sinds het verloren gaan van de chocolaterie tijdens de brand op 15 januari, is het team van Bakkerij Nollen druk bezig geweest met het opnieuw inrichten van een atelier in de centrale bakkerij. Het harde werken heeft haar vruchten afgeworpen en is de introductie van de nieuwe chocoladelijn CHOC! een feit.

Foto: Callebaut
De voordelen van NXT, de eerste zuivelvrije chocolade van Callebaut

Eén op de twee centennials eet minstens een keer per week veganistisch. Van alle consumenten is 14 procent flexitariër. Eén op de vier consumenten is allergisch of intolerant voor bepaalde ingrediënten, vaak van dierlijke afkomst. Kortom: de vraag naar vegan producten stijgt. Dat is voor Callebaut aanleiding om NXT te ontwikkelen: de eerste zuivelvrije chocolade.

Dubbele special IJscentrum: drageren en grab & go chocolade
Dubbele special IJscentrum: drageren en grab & go chocolade

Het IJscentrum organiseert een bijzondere chocolate-coated cursus: drageren en grab & go chocolade. Op 29 en 30 maart kunnen ijsbereiders, bakkers en banketbakkers zich laten onderdompelen in de chocolade-impulsproducten. Deze zogenoemde grab & go-artikelen kunnen voor een flinke omzetboost zorgen in de ijssalon, bakkerij en chocolaterie. Voor deze special wordt de expertise ingeschakeld van Callebaut, Selmi en Food Dynamics.

Nieuwe consumenten aantrekken met Chocolate Moments
Nieuwe consumenten aantrekken met Chocolate Moments

Callebaut presenteert de 'Chocolate Moments Box'. Hiermee kunnen chocolatiers Chocolade Boxen creëren. Hiermee kunnen ze nieuwe (generatie) consumenten aantrekken.

Deze hartenvlaai van Pruvé past uitstekend bij Valenstijnsdag 2022.
Inspelen op Valentijnsdag met hartenvlaaien en Ruby chocolade

Juist tijdens crises is er grote behoefte om waardering naar elkaar uit te spreken. Valentijnsdag is zo'n moment waarop dat extra kan. Bakkers kunnen hierop inspelen door met halffabricaten te werken en diverse acties op touw te zetten. Ook roze Ruby chocolade leent zich uitstekend voor de dag der liefde.

De Veluwse Bal van Carlz. Foto: Formatie Schipper
Carl brengt Veluwse Bal met advocaat op de markt

Carlz introduceert De Veluwse Bal als nieuwkomer in serie De Nederlandse Bal. Een exclusieve, handgemaakte bonbonbal op basis van advocaat gemaakt van eieren van Veluwse scharrelkippen.

Bakkerij Royal introduceert ‘Bossche Bollekes’ ijsjes.
Bakkerij Royal introduceert Bossche Bollekes

Op de plek waar de Bossche Bol - de Sjekladebol- bijna 120 jaar geleden is geboren, ziet het eerste en enige échte Bossche IJsje het levenslicht. Bakkerij Royal in Den Bosch presenteert de Bossche Bollekes ijsjes. Deze combinatie van de echte Bossche Bollen gevuld met ijs wordt dagvers gemaakt op ambachtelijke wijze. De ijsjes worden vanaf morgen verkocht.

Carlz loopt vooruit op einde coronacrisis met 'Heel Holland Kust!'
Carlz loopt vooruit op einde coronacrisis met 'Heel Holland Kust!'

Carlz loopt alvast vooruit op het einde van de coronacrisis en introduceert 'Heel Holland Kust!': drie kleurige chocolade in de vorm van een mond. Voor nu en straks als het weer mag!

De X-mas Kiss Collection is in rood en in alle andere kleuren verkrijgbaar.
Foto: Formatie Schipper
CARLZ presenteert Kiss Collection

CARLZ lanceert de X-mas Kiss Collection. Deze bestaat uit negen trendy chocolade Kusjes (Callebaut) in de gewenste kleur en in een gouden cadeaudoos, die voorzien is van een pakkende tekst. De Kiss Collection is al verkrijgbaar vanaf vijftig doosjes.