Alles over Campagne

Online NBOV lanceert campagne: 'Gaafste bijbaan vind je in de bakkerij'

Online NBOV lanceert campagne: 'Gaafste bijbaan vind je in de...

Het bakkersvak is het mooiste beroep dat je kunt kiezen! Daarom is de Nederlandse Brood- en banketbakkers Ondernemersvereniging (NBOV) een online-campagne gestart om jongeren enthousiast te maken voor het werken in de bakkerij.

Mirjam Kortekaas (l) van het NBC en Kathou Wagemans (IB&G) bij de lancering.

EU-campagne 'Brood, goed verhaal': bakkerij zet nóg meer in op...

Het aantal Nederlanders dat kiest voor volkorenbrood moet groeien. Daarom vond in Onderwijshotel De Rooi Pannen in Breda op woensdag 14 september de kick-off plaats van de imagocampagne 'Brood, goed verhaal. Met graan uit Europa'. De uitgesproken doelstellingen komen mogelijk in gevaar door de energiecrisis waar de bakkerijbranche zich in bevindt.

Nieuwe Sinterklaascampagne Bakeplus en partners: wie is de geheime hulppiet?

Nieuwe Sinterklaascampagne Bakeplus en partners: wie is de geheime...

Bakeplus en partners lanceren dit jaar de vernieuwde Sinterklaascampagne voor (kinderen van) consumenten van de bakker. De actie bestaat uit een kleurrijke aftelkalender met het thema 'Wie is de geheime hulppiet?' en een uitgebreid marketingpakket met posters en online materialen. Hiermee kunnen bakkers van de Sinterklaasperiode een groot succes maken. Wie ontmaskert dit jaar de geheime hulppiet?

Campagne 'Brood, goed verhaal' gaat tweede fase in - focus ligt op de gezonde waarde van brood

Campagne 'Brood, goed verhaal' gaat tweede fase in - focus ligt op de...

De nieuwe imagocampagne 'Brood, goed verhaal' is vanaf september overal te zien. Het vervolg is een verdiepingsslag op de eerdere, gelijknamige, campagne. Met nieuwe - sterke - broodverhalen.

Week van het Brood 2022

Week van het Brood keert terug in 2022

'Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig'. Met die slogan wordt in de derde week van januari 2022 de Week van het Brood geïntroduceerd. De week is terug van weggeweest.

Brood. Goed Verhaal keert in 2022 en 2023 terug om het imago van brood opnieuw te boosten.

Brussel keurt campagne-aanvraag goed: 'Brood. Goed verhaal' krijgt...

Vanaf 2022 zal in heel Nederland én België het goede verhaal van brood weer te horen zijn in een nieuwe imagocampagne. De Europese Commissie heeft maandag 27 september laten weten de subsidieaanvraag goed te keuren.

Bij een verwenmoment blijkt een gezonde keuze minder belangrijk te zijn.

Online sessie NBC: 'Bij een verwenmoment is een gezonde keuze minder...

Neemt door Corona het belang van veilige en gezonde(re) voeding toe? Wordt dit het nieuwe gewoon? Dat was de tweede vraag, die centraal stond in de online sessie van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) ter afsluiting van de EU-campagne 'Brood. Goed verhaal'. Volgens de deelnemers aan de discussie speelt naast gezondheid vooral het genieten een rol. Daarom koos men tijdens de lockdown in de supermarkt massaal voor wit afbakbrood.

Korte ketens, local-2-local en andere varianten van voedsel uit de buurt zijn de niche-fase voorbij en hard op weg naar een vaste plaats bij de Nederlandse consument.

Online sessie NBC: 'Europees graan als lokaal bestempelen biedt...

Moeten we bij lokaal graan alleen naar Nederland kijken, of juist de focus leggen op Europa? Dat was de eerste vraag, die centraal stond in de online sessie van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) ter afsluiting van de EU Campagne 'Brood een goed verhaal'. Vooral het bestempelen van Europees graan als lokaal, biedt volgens de leden van de marketinggroep kansen.

Bakeplus en Sonneveld lanceren Smaakmakers.

Bakeplus en Sonneveld lanceren Smaakmakers

Samen lanceren Bakeplus en Sonneveld de campagne Smaakmakers, waarin zij acht inspirerende, smaakvolle producten presenteren voor het na- en voorjaar.

Aanvraag NBC voor voortzetting broodcampagne tot en met 2023

Aanvraag NBC voor voortzetting broodcampagne tot en met 2023

Meer brood op de plank! Met die intentie heeft het Nederlands Bakkerij Centrum, namens de bakkerijsector, een aanvraag bij de Europese Commissie ingediend voor een vervolg op de imagocampagne 'Brood. Goed verhaal', die dit jaar afloopt. De nieuwe aanvraag is bedoeld voor de jaren 2021 tot en met 2023 en sluit naadloos aan op de huidige campagne.