Alles over Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie

Een kwart van de winst in bakkerijen gaat op aan energiekosten. Foto: Hans Prinsen

NVB: energieprijzen beslaan in branche kwart van de winst - daling in...

De stijging van de energieprijzen is een serieus probleem voor de bakkerij als geheel. Zeker omdat zij traditioneel een branche is met relatief lage marges. Niet alleen de NBOV lobbyt bij de overheid, ook de NVB trekt via FNLI en VNO-NCW aan de bel. 'Wij geloven in een gemeenschappelijke aanpak van deze problematiek', aldus NVB-directeur Wim Kannegieter.

Zorgen over de testcapaciteit die lang zou duren en werknemers onnodig lang thuishoudt.
Foto: archief

FNLI: nieuwe coronamaatregelen treffen ketenpartijen opnieuw

De FNLI maakt zich grote zorgen over de gevolgen van de gedeeltelijke lockdown voor de voedingsmiddelenindustrie en het sluiten van de horeca. Ook maakt de FNLI zich zorgen over oplopend ziekteverzuim en testcapaciteit. De organisatie bepleit brede steun door de overheid.

Marian Geluk stopt bij FNLI.
Foto: Df

FNLI-directeur Marian Geluk stopt

Directeur Marian Geluk vertrekt per 1 oktober bij de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI). Adjunct-directeur Murk Boerstra neemt voorlopig de honneurs waar bij de belangenbehartiger van de levensmiddelenindustrie.

Bakkerij-industrie neemt deel aan coronawerkgroep

Bakkerij-industrie neemt deel aan coronawerkgroep

VBZ, de brancheorganisatie voor de bakkerij- en zoetwarenindustrie, neemt deel aan de landelijke coronawerkgroep.

Consumentenbond blijft strijden tegen Vinkje

Consumentenbond blijft strijden tegen Vinkje

De Consumentenbond vindt het onbespreekbaar dat het ministerie van VWS het Vinkje nog tot oktober 2018 wil gebruiken. Een jaar langer dan in eerste instantie werd gezegd.

Alfred Bruin (2e v. rechts) in gesprek met premier Rutte om het belang van innovatie in de bakkerijsector te onderstrepen.

Foto: Royal Steensma

Royal Steensma in gesprek met premier Mark Rutte

Holding Directeur Alfred Bruin van Royal Steensma werd deze week geïnterviewd door premier Mark Rutte. Hij kon op deze manier het belang onderstrepen van innovatie in de bakkerijsector.

Kindermarketing wordt aan banden gelegd

Kindermarketing wordt aan banden gelegd

In de loop van volgend jaar verdwijnen film- en stripfiguren zoals de minions van verpakkingen van ongezond voedsel. De levensmiddelenbranche gaat de kindermarketing aanscherpen.

In de vestiging in Franeker wordt op de zuidvruchtenafdeling een proefmonster genomen.

Foto's: Royal Steensma

Royal Steensma geeft scholieren inkijk in fabrieken

Scholieren worden in de Week van de Levensmiddelenindustrie (7 t/m 11 nov) in de gelegenheid gesteld onder meer de fabrieken van Royal Steensma bezoeken. Het gaat om de vestigingen in Franeker en Vlaardingen. Steensma wil jongeren op deze manier interesseren voor een baan in de levensmiddelentechnologie.

Foto: FNLI

Koopmans wint Merk van het Jaar

Bakmerk Koopmans, eigendom van Dr. Oetker, is het FNLI Merk van het Jaar. De winnaar van vorig jaar, Bolletje, eindigt nu tweede en Nutrilon derde.

FNLI laakt schrappen blauwe Vinkje

FNLI laakt schrappen blauwe Vinkje

De federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) vreest voor onduidelijkheid en chaos als het blauwe Vinkje wordt geschrapt.