Alles over Jan Buitelaar

Foto ter illustratie: Shutterstock

Hoe dit slimme dashboard bakkers de controle (terug)geeft

Eén dashboard waarin alle beschikbare data worden gebundeld, zodat de bakker scherp kan sturen op cijfers. Dat is per bakkerij verschillend, al zijn er ook parallellen te trekken. Branchespecialisten Friso Berghuis en Jan Buitelaar gieten deze data in één vat, zodat de ondernemer (weer zelf) controle krijgt over zijn bakkerij.

Archieffoto ter illustratie, gemaakt bij Den Soeten Inval in Goes

Hoe socials en e-commerce de verkoop in de bakkerij stimuleren

Sociale media en e-commerce veranderen de manier waarop klanten producten ontdekken en kopen. Voor bakkers zijn dit uitgelezen kansen om zowel hun klantenbestand uit te breiden als een sterkere relatie met bestaande klanten op te bouwen.

De tijd zal leren of vegan meer dan een hype is. Foto: Shutterstock

'Is vegan een trend die belangrijk is om te volgen?'

Vegan is booming, maar geldt dat ook voor de omzet die je ermee kunt maken? Ga je als bakker mee met de vegan-trend? En als je dat doet, ga je dan de uitdaging aan om zelf deze producten te ontwikkelen of is het verstandiger ze in te kopen, vragen Jan Buitelaar en Gert-Jan van Egmond zich af.

Beeld: Shutterstock

Grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer, waar hebben we het over?

Grensoverschrijdend gedrag op de werkplek omvat elke vorm van gedrag dat de persoonlijke grenzen van werknemers overschrijdt, waardoor zij zich ongemakkelijk, bedreigd of onveilig voelen. Wat kun je hier als werkgever tegen doen?

Een vakantie is bedoeld om de batterij weer op te laden. Foto: Shutterstock

Bijna nooit met vakantie? Regels voor het opnemen van verlofdagen

De voorjaarsvakantieperiode ligt achter ons en medewerkers zijn alweer plannen aan het maken voor de mei- of de zomervakantie. Er zijn ook medewerkers die sporadisch of misschien wel nooit met vakantie gaan en dus niet hun vakantiedagen opnemen. Om meer redenen is dit onwenselijk.

Sander en Dennis Rood willen hun bedrijf overdragen als bakkerij. Foto NatzijlFotografie

Gebroeders Rood zetten goedlopende bakkerij te koop, wat komt er op...

Stel, je bent de zevende generatie in je bakkersfamilie en besluit als broers je gezonde en goedlopende familiebedrijf te koop te zetten. Wat komt er dan op je af? Hoe regel je de verkoop? En hoe voorkom je dat medewerkers vertrekken zodra ze dit nieuws horen? Dennis en Sander Rood uit Enkhuizen vertellen over hun aanpak.

Stel bij de samenstelling van uw assortiment de omzetmakers voorop. Archieffoto

Assortimentsbeheer: hoe dan? Met 9 tips

De keuze is reuze! Alle bakkers kennen het probleem: 'Hoe bepaal ik de breedte en diepte van mijn assortiment?!' Buitelaar en Van Egmond bieden een helpende hand, een beetje geholpen door ChatGPT.

's Nachts werken, kan dat nog wel?  Foto: Shutterstock

Buitelaar en Van Egmond: Hoe bouw je aan toekomstbestendigheid?

De traditionele manier van zoeken naar vakbekwaam personeel biedt in de huidige arbeidsmarkt geen soelaas. Dat is een constatering, maar hoe kan je hier in de praktijk een goede invulling aan geven? Is nachtarbeid nog wel verstandig?

Stappenplan: wat doe je als je omzet daalt…?

Stappenplan: wat doe je als je omzet daalt…?

De bakkerijmarkt is door macro-economische invloeden hoogst dynamisch geworden. 'Wij weten dat we daar een open deur mee intrappen, maar in deze periode is er meer gebeurd dan in de tien jaar ervoor. Juist nu is het extra belangrijk om de balans op te maken,'zeggen Jan Buitelaar en Gert-Jan van Egmond.

Buitelaar en Van Egmond: hoe leid je groei in goede banen?

Buitelaar en Van Egmond: hoe leid je groei in goede banen?

Het is een keuze van de ondernemer om klein te blijven of te groeien. Maar de trend van de laatste twintig jaar is dat bakkersbedrijven groeien met centrale productie en meerdere winkels. Die groei brengt een eigen dynamiek met zich mee. Hoe leid je dat in goede banen, samen met je mensen?