Alles over Joep gommans

Joep is een fervent bestrijder van voedselverspilling.
Nieuwe app biedt bakker eerlijke vergoeding voor overgebleven product

Joep Gommans is geestdriftig bestrijder van voedselverspilling. Om die tegen te gaan en om ervoor te zorgen dat ambachtelijke bakkers een aanzienlijk hogere vergoeding krijgen voor restproducten, lanceert hij het platform Vers voor Vandaag. 'De macht terug bij het ambacht', zegt Gommans als hij uitlegt hoe het systeem werkt.

Joep Gommans Foto: Bert Jansen
De intergalactische bakkerij: brood voor Mars en daarbuiten

Het is 2050. Je stapt geen gewone bakkerij binnen, je betreedt een wereld die je zintuigen wakker maakt. De bakker is niet verdwenen, maar geëvolueerd.

Joep Gommans Foto: Bert Jansen
Online ondernemen: 'Makkelijker dan het lijkt'

Ik merk dat online ondernemen voor veel bakkers vaak als een soort digitaal doolhof voelt. Terwijl de kern van ondernemen, of je dat nou online of offline doet, hetzelfde is: fans maken, de lekkerste producten bakken, ze aantrekkelijk presenteren en jezelf onderscheiden van de rest.

Joep Gommans begint nieuw platform tegen voedselverspilling: Vers voor Vandaag. Beeld: Angy PhotoDesign
Eigenaar Bakkerij Support lanceert app tegen voedselverspilling voor...

Het tegengaan van voedselverspilling en het toegankelijk maken van ambachtelijke producten voor iedereen. Dat is de missie van Joep Gommans met zijn nieuwe app 'Vers voor Vandaag'. De app biedt consumenten de mogelijkheid om overgebleven, verse producten van lokale, ambachtelijke verswinkels te kopen tegen aantrekkelijke kortingen. Bakkers, slagers en groenteboeren zijn de voornaamste doelgroep.

Joep Gommans Foto: Bert Jansen
'Begin al in december met januari'

Elke bakker kent het wel: december is een topmaand. De kerststollen, oliebollen en amandelstaven vliegen je winkel uit. De sfeer is feestelijk, de kassa rinkelt, en het voelt alsof iedereen trek heeft. Maar dan komt januari, en opeens is het stil. Klanten gaan op dieet, zijn blut na de feestdagen of hebben gewoon minder zin in luxe lekkernijen. Maar waarom zou je dat moeten accepteren?

Joep Gommans Foto: Bert Jansen
Column Joep: 'Word de held van de buurt!'

Krijg jij ook kriebels bij het horen van een nieuwe sponsorvraag van een lokale vereniging of een goed doel? Begrijpelijk. Maar in plaats van te zuchten, kun je deze verzoeken zien als een uitgelezen kans om de held van jouw buurt te worden!

Joep Gommans Foto: Bert Jansen
'Een wachtlijst voor nieuwe medewerkers, het bestaat!'

Zonder medewerkers draait de oven niet, blijven de broden ongebakken, en staat de toonbank leeg, worden jouw klanten niet verwend. Het vinden van nieuwe mensen lijkt soms een onmogelijke missie. Maar laten we eens kijken naar een bron die vaak over het hoofd wordt gezien: jullie eigen medewerkers.

Joep Gommans Foto: Bert Jansen
'Hoe vegan ben jij al?'

Vegan, het is een term die sommigen misschien nog steeds doet zuchten. Maar laten we eerlijk zijn: de vegangolf is geen tijdelijke bevlieging, het is een blijver. Terwijl grote ketens en supermarkten al volop inspringen op deze trend, is de vraag: waar staan wij dan als ambachtelijke bakkers? Hobbelen we achter de massa aan of nemen we de leiding?

Joep Gommans Foto: Bert Jansen
Column: 'Klantenbinding? Wat je ook doet, doe het vanuit je hart'

Zeg je klanten dan zeg je fans. Zeg je fans dan zeg je ambassadeurs. En zeg je ambassadeurs dan zeg je mond-tot-mondreclame. Dit zijn niet alleen woorden die uit mijn mond rollen, maar is ook de essentie van mijn geloof als het gaat om het runnen van een bloeiende bakkerij.

Joep Gommans Foto: Bert Jansen
Column: 'Klant vraagt om duurzaamheid en personalisatie'

Nu het nieuwe jaar alweer een maand is gevorderd, kijk ik vooruit naar de bakkerstrends voor 2024. Personalisatie en interactie zijn sleutelwoorden voor het creëren van een klantgerichte beleving. Voor de toekomst van de bakkerij staan duurzaamheid en creativiteit vooraan in de rij. Het jaar biedt tal van kansen.