Sonneveld Group B.V.
'Een paar uurtjes langer?'
Laatst kwam mijn winkeldame verontwaardigd naar achteren lopen. Er was net een klant in de winkel geweest en die wilde een specifieke koek hebben, maar die hadden we niet.
Laatst kwam mijn winkeldame verontwaardigd naar achteren lopen. Er was net een klant in de winkel geweest en die wilde een specifieke koek hebben, maar die hadden we niet.
Welke kansen biedt ChatGPT voor de ambachtelijke bakkers? Leden van het Bakery Sweets Center volgden een workshop over dit onderwerp. Daarbij kregen ze tips over het gebruik van de Artifical Intelligence-chatbot. 'Wat makkelijk' en 'daar ga ik zeker mee experimenteren', klonk het enthousiast.
In het kader van dierendag verandert Bagels & Beans haar naam een weeklang in Beagles & Beans. Baasjes die hun huisdier meenemen, ontvangen een gratis koffie naar keuze. Voor huisdieren is er dit jaar een speciaal Furrymenu beschikbaar met een Furrycino.
Bakker Bart heeft haar winkelconcept vernieuwd. De eerste vestiging met de nieuwe uitstraling wordt op 1 oktober geopend in Kampen. In het concept staat efficiëntie centraal. Niet alleen voor de klant maar ook voor het winkelpersoneel. Hoe zorg je voor een optimale flow?
Een grote grabbelton staat centraal tijdens de nieuwe Sinterklaascampagne 'Ohoh kom maar eens grabbelen' van Bakeplus. De nieuwe campagne beloont klanten niet alleen voor hun loyaliteit, maar geeft bakkers ook veel vrijheid, benadrukt Carine Wortelboer, marketeer van Bakeplus. 'Bakkers kunnen zelf hun actievoorwaarden bepalen.'
Krijg jij ook kriebels bij het horen van een nieuwe sponsorvraag van een lokale vereniging of een goed doel? Begrijpelijk. Maar in plaats van te zuchten, kun je deze verzoeken zien als een uitgelezen kans om de held van jouw buurt te worden!
Nederland treedt woensdagavond aan tegen Engeland, aanvang 21u. Dat is alle reden om de winkel opnieuw Oranje te laten kleuren. Bakkerswereld geeft een overzicht van een tiental oranje lekkernijen, die eerder al als warme broodjes over de toonbank gingen.
In de Duitse stad Flensburg krijgen klanten in dertig bakkersfilialen een gratis broodje als ze met de fiets komen. Het initiatief maakt deel uit van de jaarlijkse campagne 'Frische Brötschen - Frische Luft!, die voor de tiende keer plaatsvindt. De initiatiefnemer hoopt ook op Nederlandse deelname.
Op zoek naar een onderscheidend Vaderdag-product? Denk dan eens aan een verleidelijke Vaderdagtaart of een Pain Père, inclusief snor. En wil je optimaal scoren? Houd dan de weersverwachting goed in de gaten. Zo zorg je ervoor dat je assortiment helemaal aansluit bij de wensen van jouw klant.
Voor u ligt het eerste nummer van Bakkerswereld waar een frisse lentebries doorheen heeft gewaaid. Met extra aandacht voor personeelsbeleid en het vinden en binden van medewerkers. Veel leesplezier!