Alles over Lidl

Aldi lanceert de huismerklijn Prestige.

Aldi en Lidl zetten verkoopprijs paasstollen strategisch in

In zijn vorige week verschenen magazine voor Pasen legt Aldi de nadruk op het Prestige-huismerk. De prijs van de Prestige-paasstol van 1000 gram is gestegen van €1,99 naar €3,49. Bij Lidl is de prijsstijging nog hoger, van €1,99 naar €3,99. Beide discounters doen de stollen overigens een week later alweer in de aanbieding.

Supermarkt Jan Linders is voor de vijftiende keer uitgeroepen tot Beste Supermarkt in Brood.

Linders heeft voor de vijftiende keer beste broodafdeling

Supermarkt Jan Linders is voor de vijftiende keer door onderzoeksbureau GfK uitgeroepen tot Beste Supermarkt in Brood. Dat werd vanmorgen via het GfK Versrapport 2020 bekend gemaakt.

Lidl roept ´gevaarlijk´ vijgenbrood terug

Lidl roept ´gevaarlijk´ vijgenbrood terug

Lidl Nederland voert een terugroepactie uit voor Deluxe Vijgenbrood met amandelen, 200 gram.

Lidl komt al met luxe feestdagenfolder

Lidl komt al met luxe feestdagenfolder

In de rubriek: vaar je eigen koers, maar goed om te weten: Lidl heeft zijn brochure met luxe feestartikelen voor de decembermaand al gepubliceerd. Er staat veel brood in.

Lidl pronkt met goedkope krentenbollen

Lidl pronkt met goedkope krentenbollen

Lidl en Albert Heijn pronken met de uitkomst van prijspeilingen van de Consumentenbond. In een paginagrote advertentie legt Lidl de nadruk op onder meer krentenbollen, zalmfilet en Goudse kaas. Albert Heijn brengt de ontbijtcategorie - met volkorengraan - onder de aandacht.

Een still uit de Lidl-commercial met Gerard Joling. Afbeelding: Lidl Nederland / Facebook

Gerard Joling zingt over biologisch Lidl-brood

Gerard Joling is de hoofdrolspeler van de nieuwe Lidl-reclame. Op de melodie van het nummer 'Rio' van Maywood uit 1981 zingt de zanger over het biologische broodassortiment van de discounter.

De AH frambozencroissant valt op door de rode kleur. Foto: Distrifood

AH krikt kleinbroodprijs op met rood-roze croissant

Supermarktketen AH heeft een rood-roze croissant geïntroduceerd om het prijspeil van kleinbrood op niveau te krijgen. Het gaat om een frambozencroissant.

Reclame Code Commissie tikt Lidl op vingers voor broodreclame

Reclame Code Commissie tikt Lidl op vingers voor broodreclame

De Reclame Code Commissie (RCC) heeft Lidl op de vingers getikt voor de broodreclame met George Baker. De tv-commercial is misleidend omdat deze suggereert dat '5 broodjes voor € 1' voor alle broodjes geldt, terwijl dat niet zo is.

Afbeelding: Foodwatch

Gouden Windei voor Jumbo Maisbrood zonder maismeel

Jumbo Goudeerlijk boerenmaisbrood is gekozen tot het meest misleidende product van 2017 en wint daarmee het Gouden Windei van Foodwatch. Dat heeft de voedselwaakhond bekendgemaakt.

De volkoren scharreleierkoeken van Lidl waren eerder dit jaar in de aanbieding: 5 stuks voor €0,99. Foto: Lidl / Voordeelmuis.nl

Volkoren scharreleierkoeken Lidl genomineerd voor Gouden Windei

De volkoren scharreleierkoeken van Lidl zijn genomineerd voor het Gouden Windei, de prijs van Foodwatch voor het meest misleidende voedingsmiddel.