Alles over Millenials

Zoë Damen, is channelmanager bij Debic. Foto: RijkinBeeld/FrieslandCampina

'Je loopt omzet mis als je deze generaties mist'

Wat kunnen bakkers verwachten van toekomstige generaties consumenten en hoe speel je daar als ondernemer op in? 'Gemak staat centraal', concludeert Debic-marketeer Zoë Damen. Niets nieuws onder de zon? Toch wel: de leefwijze van de jongste generaties is extreem luxer dan zelfs de wat oudere generaties gewend zijn. 'Ze ontstressen door vaak buitenshuis te eten, belonen zichzelf graag en willen online kunnen bestellen: phygitalisering.'

Millenials willen bijzondere texturen: zo speel je daar op in

Millenials willen bijzondere texturen: zo speel je daar op in

Textuur is een cruciale factor is geworden voor met name de millennials, de generatie tussen de 29 en 43 jaar. Bakkers kunnen op diverse manieren aanhaken op deze trend. Van ooey-gooey gevulde donuts en flaky XXL-croissants tot ultraluchtige briochebroodjes.

Ondernemer Remco van der Veer weet hoe hij klanten kan verrassen. Foto: Koos Groenewold

'Geef eens iets weg' - 6 tips in het kort over klantenbinding

Echte Bakker Van der Veer besteedt veel aandacht aan het werven en binden van klanten. Met succes: het aantal klanten groeit nog ieder jaar. Remco van der Veer deelt in het kort 6 wezenlijke tips om klanten te werven en aan zich te binden.

De broodafdeling van de Lidl wordt geregeld tussen de middag bezocht voor een snelle snack. Foto: Lidl

Supermarkt steeds vaker eerste keus bij snelle hap

De supermarkt is voor de zogenoemde gemaksgeneraties steeds vaker de eerste keuze geworden voor directe consumptie buitenshuis.

Jan Willem Hilbron, directeur horeca & hospitality Albron, bij Frites Affairs Apeldoorn

Millennials gaan 25 procent inkomen besteden aan eten en drinken

Een kwart van het inkomen van millennials gaat op termijn op aan eten en drinken. Het aantal eetmomenten explodeert naar zeven per dag. Dat zegt het vers aangetreden FSIN-bestuurslid Jan Willem Hilbron, algemeen directeur van Albron.

Ruby chocolate van Callebaut.

Barry Callebaut introduceert WholeFruit chocolade

Barry Callebaut heeft de 'Cacaofruit Experience' gelanceerd. Het betreft een innovatieve reeks producten met een frisse, fruitige smaak en de natuurlijke rijkheid van cacaofruit. Als onderdeel hiervan presenteert het bedrijf WholeFruit chocolade aan de ambachtelijke branche: een frisse, fruitige delicatesse gemaakt van 100 procent puur cacaofruit.

Tijdens een bijeenkomst worden de hoofdlijnen en trends uit het FSIN Food500-rapport besproken.
Foto: Friso Berghuis

Ben jij al millennialproof?

Als bakker ben je voortdurend bezig met het voeden van veel monden, op verschillende eetmomenten en voor verschillende generaties. Maar wat zijn de bewegingen in het grote speelveld? Waar liggen de kansen?