Alles over Online

Er is fulltime iemand bezig met het posten van berichten op diverse sociale media, vertelt Laura van Duijn. Foto's: Fred Libochant Fotografie

Sassenheim / Laura van Duijn van Bakker van Maanen verzorgt social media

'Geen enkel marketinginstrument kan de impact van sociale media...

Om het maximale uit sociale media te halen, is het volgens Bakker van Maanen belangrijk om te kiezen voor de juiste kanalen én de juiste boodschap te geven. Ook is het zaak om met regelmaat iets te posten, zegt marketingmedewerkster Laura van Duijn. 'Dan blijf je top of mind bij de consument.'

Arthur, Doris, Ilse en Niels de Rouw. Foto's: De Rouw

Half miljoen volgers bereikt: De Rouw lanceert verzendwebshop

Patisserie de Rouw meldt een bijzondere mijlpaal: nu een half miljoen volgers op social media is bereikt, heeft de familie besloten een verzendwebshop in het leven te roepen. Daarmee anticipeert de luxe patisserie op de toekomst, tot over de grenzen.

Archieffoto ter illustratie, gemaakt bij Den Soeten Inval in Goes

Hoe socials en e-commerce de verkoop in de bakkerij stimuleren

Sociale media en e-commerce veranderen de manier waarop klanten producten ontdekken en kopen. Voor bakkers zijn dit uitgelezen kansen om zowel hun klantenbestand uit te breiden als een sterkere relatie met bestaande klanten op te bouwen.

Joep Gommans Foto: Bert Jansen

Online ondernemen: 'Makkelijker dan het lijkt'

Ik merk dat online ondernemen voor veel bakkers vaak als een soort digitaal doolhof voelt. Terwijl de kern van ondernemen, of je dat nou online of offline doet, hetzelfde is: fans maken, de lekkerste producten bakken, ze aantrekkelijk presenteren en jezelf onderscheiden van de rest.

Marije Berghuis verruilde tv-wereld voor bakcursussen: inmiddels 8.500 cursisten

Marije Berghuis verruilde tv-wereld voor bakcursussen: inmiddels...

De Broodbakschool, opgericht door Marije Hanna Berghuis, is op missie. Wat begon als een persoonlijke interesse tijdens een sabbatical, is inmiddels uitgegroeid tot een actieve online community met meer dan 8.500 cursisten en 18.500 actieve volgers.

Online broodtest verhoogt kwaliteit van de bakker

Online broodtest verhoogt kwaliteit van de bakker

FoodBase introduceert de gratis online Broodtest. Hiermee wordt ingespeeld de wens van bakkers om op een laagdrempelige wijze zelf de kwaliteit van hun brood te checken.

Ook onder haar eigen leden houdt het Echte Bakkersgilde klantbelevingscompetities om het niveau hoog te houden. In 2021 won EB Van Eeden. Foto: EB

KPMG: Echte Bakkers blinken uit in klantbeleving, hoe lukt dat?

Naar welke criteria vraagt KPMG consumenten als het gaat om klantervaring? En hoe lukt het de Echte Bakkers om in dit enorme, landelijke speelveld in de Top3 te belanden?

Foto: Shutterstock

Column van Joep: 'Kerstbestellijst? We leven niet meer in de jaren...

De kerstdagen staan voor de deur en ik voel de opwinding daarover als ik met jullie praat. Laat me je vertellen: er is een manier om deze feestelijke periode zowel soepeler als winstgevender te maken.

OrderLemon nieuwkomer in online-verkoop via whatsapp

OrderLemon nieuwkomer in online-verkoop via whatsapp

Bakkers die een extra verkoopkanaal zoeken of nog geen webshop hebben, kunnen OrderLemon overwegen. Met de innovatieve whatsapp-shop scant de consument eenmalig de gekoppelde QR-code en bestelt en betaalt direct. 'Easy peasy', aldus de bedenkers.

Hoe je meer omzet uit je webshop haalt - workshop

Hoe je meer omzet uit je webshop haalt - workshop

De workshop 'Meer omzet met jouw webshop' leert hoe je met je smartphone perfecte foto's van je (najaars)producten maakt voor je webshop. En daarmee meer klanten trekt.