Alles over Facebook

Plaats niet zomaar een foto van een toef slagroom, die op internet staat, waarschuwt NBOV.
Foto: Debic
NBOV: 'Gratis foto's van internet: zijn niet altijd kosteloos'

Even een berichtje posten op Facebook met een smakelijke foto van een toef slagroom erbij. Veel ondernemers googelen zo'n foto en knippen en plakken die bij hun bericht. Lekker snel, makkelijk en gratis. Totdat er enkele maanden later een rekening van meer dan duizend euro op de mat ploft. Hoe zit dat? De NBOV legt het uit.

Naast de vervelende 'coronaroddel' kwam Bakkerij Steenbergen deze maand ook positief in het nieuws. Het bedrijf werd tweede bij de Oliebollenkeuring van de Echte Bakkers.
Bakkerij Steenbergen 'ontzettend geraakt' door nepbericht over...

Steenbergen de Echte Bakker in Meppel heeft alle veertig medewerkers van de bakkerij laten testen op het coronavirus. Dat gebeurde naar aanleiding van een nepbericht dat rondging op Facebook. Daarin stond dat de bakkerij ondanks een enorme corona-uitbraak de deuren openhield.

Burgemeester Tanja Haseloop-Amsing laat zich niet leiden door de roddels en deed vandaag gewoon haar boodschappen bij Bakkerij Kroese. Foto: Facebook
Bakkerij Kroese gedupeerd door 'coronaroddel'

Eigenaar Ipo Oosterhuis van bakkerij Kroese in Wezep weet niet wat hem overkomt als maandag een bericht over zijn dochter viraal gaat in het dorp. In het bericht staat dat ze corona heeft en voor besmettingsgevaar zou zorgen. Leveranciers bellen af en klanten blijven weg. Dat schrijft De Stentor.

Joep Gommans van Bakkerij Support.
Quick wins op je Facebookpagina

Graag maak ik een vergelijk tussen Facebook en een kroeg. In een kroeg bevinden zich enkele vrienden, vrienden van vrienden en onbekenden. Wat je waarschijnlijk niet zult doen wanneer je de kroeg binnenstapt, is de aandacht opeisen en aan de hele kroeg melden dat jouw tompoucen volgende week in de aanbieding zijn. Dat vindt namelijk niemand leuk.

Beeld: YouTube
Social media in de ban van levensechte ijspuppies

Een restaurant in Taiwan heeft voor een regelrechte rage gezorgd door levensechte puppies te maken van ijs. De één vindt het fantastisch, de ander noemt het 'zielig'. Social media is ondertussen ontploft.

Joep Gommans van Bakkerij Support.
Einde nabij voor Facebook-pagina's?

Facebook is al geruime tijd aan het experimenteren om de gebruikerservaring op het succesvolle platform te verbeteren. In Nederland telt Facebook zo'n 10,4 miljoen gebruikers van wie er 7,5 miljoen dagelijks op Facebook te vinden zijn. Ook de oudere doelgroep, die geregeld in de bakkerswinkel komt, is ruim vertegenwoordigd: 61 procent van de mensen tussen de 65 en 79 jaar heeft een profiel. Facebook is uitermate geschikt voor echte storytelling

Live gesprek over allergenen en etikettering: donderdag om 13 uur
Live gesprek over allergenen en etikettering: donderdag om 13 uur

Nederland Voedselland organiseert morgen een live gesprek over voedselovergevoeligheid en allergenen tussen diëtist Sacha Visser en Dutch Spices-directeur Thédor van der Vleuten. Waar gaat het mis in de etikettering?

Wim Kannegieter, directeur Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij
Fabels en feiten

We leven in een boeiende wereld waarin sociale media een steeds belangrijkere rol gaan spelen in de informatievoorziening. Daardoor wordt kennis toegankelijker voor iedereen. Kennis democratiseert als het ware. Dat is een heel goede zaak.

Bake Up Day Zeelandia
Grote opkomst voor Bake Up Day

De door Zeelandia georganiseerde Bake Up Day kon vandaag rekenen op een grote opkomst. Op de Onderneem-Meer-Dag werden ondernemers door vier verschillende workshops geïnspireerd en aan het denken gezet.

Het 60-minutenboekje Kickass content gaat over het logisch inzetten van social media.
Haysteck brengt handzaam boekje over sociale media

Uitgeverij Haysteck uit Zaltbommel heeft een werkzaam boekje over het gebruik van sociale media samengesteld met de titel 'Kickass content in 60 minuten.' Ondernemers kunnen er hun voordeel mee doen om hun bedrijf onder de aandacht te brengen.