De leveranciers in het Partner of Choice-onderzoek zijn ingedeeld in tien categorieën:
- Grondstoffen
- Machines
- Verpakkingen
- Ovens
- Koeling
- Zuivel
- Bake/make-off
- Advies
- Winkelinrichting
- Automatisering
In de zomer van 2020 is online onderzoek gedaan onder lezers van Bakkerswereld om hun inkoopgedrag te inventariseren. Het onderzoek stelde per twee simpele maar cruciale vragen: 'Welke leveranciers uit deze categorieën kent u?' en 'Met welke leveranciers doet u bij voorkeur zaken?'
Met welke leveranciers doet de bakker het liefst zaken?
De resultaten van het onderzoek zijn opgenomen in het Partner of Choicedigimagazine. Het magazine bevat naast de onderzoeksresultaten ook de volgende interviews met inkopers en leveranciers uit de branche over onder meer partnership, samenwerken en klantrelaties:
- ‘Eerst aandacht voor de persoonlijke situatie, pas daarna voor de zakelijke aspecten’(Marco van Wijk, Vandemoortele)
- ‘Digitale inspiratiesessies zijn schot in de roos’ (Bas Dolman, Koopmans Meel)
- ‘Minder kwantiteit, meer kwaliteit’ (Evert-Jan van Egteren, Royal Steensma)
- ‘Chauffeurs zijn tijdens corona de ‘ogen en oren’ van ons bedrijf’ (Leo Nouwen, Zeelandia)
- ‘Mensen willen straks weer terug naar het oude vertrouwde’ (John Dekker, Infrashop BV)
- ‘Er is een ‘overload’ aan digitale informatie ontstaan’ (Helma Elemans, Beko Coöperatie)
- ‘Na corona neemt het persoonlijk klantcontact weer toe’ (Peter Everdijk, Everbake Group)