Alles over Klanten

Vicky Littlejohn
klantenbinding

'Een paar uurtjes langer?'

Laatst kwam mijn winkeldame verontwaardigd naar achteren lopen. Er was net een klant in de winkel geweest en die wilde een specifieke koek hebben, maar die hadden we niet.

klantenbinding

Klantenbinding bij Bakkerij Schuld: 'Tompoucen Festival trekt...

Klantenbinding vindt bij Bakkerij Schuld op veel verschillende manieren plaats. Bijvoorbeeld via ludieke acties, een spaarsysteem en het organiseren van evenementen, zoals het Tompoucen Festival. Hiermee trekt de bakkerij per winkel ruim vijftig extra klanten per week en gaat de gemiddelde besteding flink omhoog.

De Grijntjes van Bakkerij van der Grijn.
klantenbinding

Deze Grijntjes houden klanten aan bakker gebonden

Bakkerij van der Grijn heeft een eigen spaarsysteem met muntjes: de Grijntjes. Belangrijk bij de keuze van een spaarsysteem is volgens Arto van der Grijn dat het fysiek aanwezig is bij de klanten thuis. 'Daardoor blijft onze bakkerij altijd bij hen in beeld.'

Ad Bos, De Echte Bakker wint de Best Customer Experience 2022.
beleving

Echte Bakker Ad Bos wint Best Customer Experience 2022: 'Neem de tijd...

Ad Bos, De Echte Bakker uit Elst, is uitgeroepen tot winnaar van de Best Customer Experience 2022. De winkel van Ad Bos aan de Schoolweg is van alle 324 Echte Bakkerwinkels als beste uit de test gekomen en door klanten uitzonderlijk goed beoordeeld op klantbeleving. Bos wordt op de voet gevolgd door de gedeeld tweede plaatsen Van Eeden, De Echte Bakker uit Noordwijkerhout, Will Gerrits, De Echte Bakker uit Lieren, en Hagedoren, De Echte Bakker uit Oirsbeek.

Maurice Burger van BakePlus tijdens een workshop ijs(taart)bereiding, bavaraisebereiding met ijsgrondstoffen en taart decoreren.
Bakeplus

Maurice Burger over de bakkerswinkel van de toekomst: 'Maatwerk met...

De extreme verhoging van de energieprijzen en stijgende inkoopkosten zorgen voor problemen bij bakkend Nederland. Dat maakt het essentieel om als bakker na te denken over de toekomst. Daarbij draait het volgens Maurice Burger, commercieel manager van Bakeplus, vooral om creatief ondernemerschap en het maken van keuzes. 'Denk heel goed na wat je maakt, hoe je dit maakt, wanneer je dit maakt en wanneer en aan wie je dit verkoopt.'

Bakeplus-directeur Bob Sars: ‘Enorme diversiteit onder bakkers.' Foto: Bert Jansen
Ondernemen

Inspiratie-sessies Bakeplus: Nieuwe generatie bakkersklanten stelt...

Verdeeld over twee dagen wist inspiratiemanager Frans Goenee van De Efteling zo´n 60 bakkers op 16 en 17 mei te boeien. Hij trok parallellen tussen de bedrijfsvoering van de horeca op het pretpark en het ondernemerschap van een bakker-ondernemer. 'Sta niet stil, er komt een nieuwe generatie klanten aan.' De sessies waren een initiatief van Bakeplus.

Ondernemersechtpaar Ronny en Esther van der Horst in hun nieuwe zaak. Foto Koos Groenewold.
Bakkerij

Hoe supermarktkennis in Elspeet de aanpalende bakkerij gigantisch...

Plus-ondernemers Ronny en Esther van der Horst heropenden hun flink vergrote Bakkerij Piet pal naast hun supermarkt in Elspeet. De eerste tekenen van kruisbestuiving zijn al zichtbaar en de uitbaters gebruiken hun supermarktkennis om de bakkerij te pushen.

Winkel

Bakkers kunnen zich inschrijven voor eerste 'Week van de Stenen...

De eerste landelijke 'Week van de Stenen Winkel' wordt van 9 tot en met 15 mei 2022 gehouden. Met dit initiatief worden lokale stenen winkels in het zonnetje gezet en wordt aandacht gecreëerd voor de waarde van deze winkels bij de consument. Bakkers kunnen zich hiervoor opgeven.

Artikel

ABN Amro: 'Zorgen over lockdown en arbeidskrapte'

In alle sectoren is er sprake van onzekerheid, ingegeven door de harde lockdown, inflatie, grote personeelstekorten en verstoringen in de bevoorradingsketen. Dat concludeert ABN Amro in haar Sectorprognoses 2022.

Van links naar rechts: Geert Caniels (Echte Bakkersgilde), Hanny, Annet, Rita en Thea (winkelteam Van Eeden) en Niek Koning (Secret View).
Nieuws

Van Eeden winnaar Best Customer Experience 2021

Van Eeden, De Echte Bakker uit Noordwijkerhout is uitgeroepen tot winnaar van de Best Customer Experience 2021. De winkel van Van Eeden aan de Kerkstraat is van alle 330 Echte Bakkerwinkels als beste uit de test gekomen en door klanten uitzonderlijk goed beoordeeld op het gebied van klantbeleving. Van Eeden wordt op de voet gevolgd door Gommans, De Echte Bakker uit Horst en Van Meijel, De Echte Bakker uit Clinge.