Vermaat is een strategische samenwerking aangegaan met Jumbo, de eigenaar van La Place. Jumbo blijft eigenaar van het merk, van zes eigen restaurants, vier stationslocaties en de (inter)nationale franchiserelaties.
Vermaat neemt de exploitatie van 44 restaurants over en bouwt dankzij de strategische samenwerking verder aan haar sterke positie. Vermaat is de grootste horeca- en cateringpartner van Nederland. Het bedrijf verzorgt horecaconcepten op maat in binnen- en buitenland, onder meer bij het Rijksmuseum, Schiphol, Google en het RadboudUMC.
Concept La Place blijft
Aan het concept van La Place, dat volgens Vermaat één van de prachtigste concepten is 'met goede mensen, goede ingrediënten, goede recepten en met goede vergaderfaciliteiten', verandert weinig. De vergaderlocaties zullen volledig worden aangepast aan de huidige tijd.
Jumbo kan zich dankzij deze samenwerking verder focussen op de uitbreidingsplannen van de gemaksformule La Place Express en de uitrol van La Place-producten in Jumbo Supermarkten.
‘Toekomst La Place rooskleurig’
Volgens Colette Cloosterman-van Eerd, cco van Jumbo, ziet de toekomst van La Place er door de samenwerking rooskleurig uit, vertelt zij in Distrifood. ‘In het uitzonderlijke jaar 2020, waarin we onze restaurants voor een groot deel gesloten moesten houden, hebben we op verschillende fronten gekeken naar verbeteringen en vernieuwingen waarmee we sterker uit de coronacrisis kunnen komen. Niet alleen zijn we gekomen met aanpassingen van ons restaurantconcept die beter aansluiten bij deze tijd. Ook hebben we mogelijke samenwerkingsverbanden onderzocht die de restaurants operationeel kunnen versterken. De voorgenomen strategische samenwerking met Vermaat beschouwen we als een schot in de roos voor een gezonde en succesvolle toekomst.’