Waarom groenten in banket?
Zeelandia houdt nauwlettend de verschillende nationale en internationale consumentenonderzoeken in de gaten, omdat daaruit duidelijk de trends voor 2022 naar voren komen. Hier spelen we uiteraard gericht op in, zodat onze klanten de mogelijkheid hebben hun klanten een aantrekkelijk assortiment te bieden.
Zo zien we dat zeven op de tien consumenten aangeven dat ze interessante, spannende texturen willen ervaren en door vernieuwende smaakcombinaties verrast willen worden. Daarmee vormt groente in banket een duidelijke trend die hierin perfect past. Enerzijds gevoed door de vegan trend waar we niet meer omheen kunnen in onze branche, anderzijds door de consumentenbehoefte van het sensorisch prikkelen.
Sensorische avonturen
De horecabranche haakt al actief in op de groentetrend. Het is een kans en kwestie van tijd voordat dit uitwaait naar andere branches. Toetjes met groente staan immers al zo’n vijf jaar op de menukaart, tot aan sterrenrestaurants aan toe. Topchefs weten dat bijna elke klant verrast wil worden met spannende sensorische avonturen.
Met Fruitful Red Bell Pepper, Fruitful Beetroot en Fruitful Pumpkin hebben bakkers nu ook drie unieke ingrediënten in handen om klanten te prikkelen en te verrassen. Groentevullingen die maar liefst voor zeventig procent uit groente bestaan, en waarbij alle smaak regelrecht uit de natuur komt.
Bakvast
Zoals bakkers van Zeelandia gewend zijn, zijn ook deze groentevullingen van zeer hoge kwaliteit als het op verwerken aankomt. Ze zijn vries- en bakvast waardoor de bakker ze naar keuze kan meebakken of na het bakken kan aanbrengen. Puur of eventueel gemengd met gelei, slagroom, gele room, cheesecake of beslag.
Tips voor in de winkel
Voor veel consumenten is het idee van groenten in banket nieuw. Laat dit nieuwe concept daarom proeven in de winkel. Of maak een proeverijtje van verschillende gebakjes, cakejes en/of macarons in één verpakking of high tea@home doos. Zo maakt de consument op een laagdrempelige manier kennis met deze nieuwe smaken.
Laat de fantasie de vrije loop en geef het product een fantasienaam. Smashing Pumpkins klinkt smakelijker en spannender dan Pompoengebak. Speel in op de nieuwsgierigheid van de consument. ‘Ben jij klaar voor iets anders dan anders? Be a rebel!’
Dit artikel is gesponsord door Zeelandia.