NextDeli gaat samenwerking aan met The High Five Company

NextDeli gaat samenwerking aan met The High Five Company
NextDeli werkt samen met The High Five Company. Foto: High Five

NextDeli, het E-commerce platform voor versspeciaalzaken, gaat een samenwerking aan met The High Five Company

Het resultaat van de  overeenkomst tussen NextDeli en The High Five Company is dat ondernemers van versspeciaalzaken het specialistische assortiment van deze specialist in ‘bean-to-bar chocolates’ vanuit de hele wereld snel en gemakkelijk kunnen bestellen.

NextDeli is een nieuw E-commerce platform dat in 2020 gelanceerd werd, exclusief voor versspeciaalzaken. Inmiddels kunnen slagerijen, viswinkels en delicatessenwinkels via NextDeli terecht bij inmiddels bijna 40 leveranciers van allerlei kwaliteitsproducten zoals grondstoffen, hulpstoffen, halffabricaten en eindproducten.

650 chocoladespecialiteiten

The High Five Company heeft meer dan 650 chocoladespecialiteiten van meer dan 25 wereldwijde makers in haar assortiment.

Ben Hansen, directeur van NextDeli: ‘De speciaalzaak heeft het afgelopen jaar een toename in haar verkoop gezien doordat corona plotseling opkwam en de horeca op slot ging. Mensen zoeken dan toch naar iets speciaals om zichzelf of anderen te verwennen. Nu de lockdown officieel is afgelopen, is de horeca ook weer open en is het de kunst voor de speciaalzaak om de klant te blijven verrassen met bijzondere producten.'

Chocoladeproducten zijn er volgens Hansen te kust en te keur, maar vaak van een algemene 13-in-1- dozijn kwaliteit. The High Five Company importeert uit de hele wereld meer dan 650 bijzondere ‘bean-to-bar’-chocoladeproducten die wereldwijd worden vervaardigd. Ze zijn voor Hansen een bijzondere aanvulling op het bijzondere aanbod op het Nextdeli-platform. ‘Dankzij NextDeli kan de speciaalzaak zich onderscheiden met goede, échte chocolade!’

Transparante keten

Dennis van Essen, eigenaar van The High Five Company vertelt: ‘Wij willen mensen blij maken en laten genieten van goede, echte chocolade uit een transparante keten die eerlijk is voor iedereen. De speciaalzaak is bij uitstek geschikt om onze producten bij een breed publiek dat waarde hecht aan smaak en kwaliteit, onder de aandacht te brengen.'

Daarmee kan de versspecialist zich volgens Van Essen onderscheiden van andere retailkanalen. 'Ons assortiment is via NextDeli heel toegankelijk voor de speciaalzaak en bestellen gaat snel en eenvoudig. NextDeli is voor de speciaalzaak een one-stop-shop wat het inkoopproces aanzienlijk vereenvoudigt. Een win-win voor alle partijen.’

Anne Mieke Ravenshorst

Anne Mieke Ravenshorst

Redacteur/coördinator Bakkerswereld

Studeerde journalistiek en voorlichting. Via haar werk als verslaggever bij regionale media kwam ze terecht bij Bakkerswereld, het vakblad waarop ook haar ouders geabonneerd waren. Ze werkte vervolgens jarenlang als eind- en featureredacteur bij het Agrarisch Dagblad en bij diverse vakbladen in de retailbranche: boer-bakker-bolletje. Anne Mieke hervond haar 'roots' bij Bakkerswereld, dat inmiddels veel meer is dan een magazine; de online-omgeving wordt steeds belangrijker. Op deze beknopte redactie werkt zij als (eind-)redacteur en coördinator, waarin ze wordt bijgestaan door een vertrouwd team freelancers.