Alles over TasteTomorrow

Foto: Puratos

Met jouw brood een onweerstaanbare indruk maken? Decoraties zorgen...

Een op de twee consumenten denkt dat voedsel dat er goed uitziet ook goed smaakt. En smaak blijft voor consumenten de belangrijkste factor voor herhalingsaankopen. Dat blijkt uit het consumententrendonderzoek Taste Tomorrow van Puratos. Om het brood er aantrekkelijk te laten uitzien, spelen decoraties een belangrijke rol. Hoe zorg je voor het onderscheid?

Deze drie trends voor 2025 hebben wereldwijde invloed op bakkersbranche

Deze drie trends voor 2025 hebben wereldwijde invloed op...

De drie belangrijke trends voor 2025 zijn: desem, culinaire fusie en voedingsbalans. Dat blijkt uit onderzoek van Puratos. Deze trends hebben volgens het bedrijf wereldwijd invloed op voedselproducenten, bakkers, banketbakkers en chocolatiers.

Millenials willen bijzondere texturen: zo speel je daar op in

Millenials willen bijzondere texturen: zo speel je daar op in

Textuur is een cruciale factor is geworden voor met name de millennials, de generatie tussen de 29 en 43 jaar. Bakkers kunnen op diverse manieren aanhaken op deze trend. Van ooey-gooey gevulde donuts en flaky XXL-croissants tot ultraluchtige briochebroodjes.

Bezoekers van de InterSicop lieten zich breed informeren over ingrediënten- en productontwikkeling, noviteiten in technologie en consumententrends. Foto's: InterSicop

Puratos voorspelt nieuwe golf aan plantaardige en technologische...

De brood- en banketbakkerij en chocolade-producenten gaan een revolutionaire ommekeer tegemoet. Dat is de boodschap uit het Taste Tomorrow-rapport dat Puratos presenteerde op de InterSicop. Puratos ziet een steeds belangrijkere opkomst van veganistische en natuurlijke producten, het gebruik van lokale ingrediënten en geavanceerde technologie (AI).

Meergranen- en volkorenbrood is momenteel een interessante productgroep voor de bakker.

Het gezonde imago van volkoren- en meergranenbroden

Voeding moet tegenwoordig niet alleen gezond zijn, maar ook heel lekker blijven. Daarom ziet Puratos mooie kansen voor meergranen- en volkorenbrood. 'Bij uitstek heel smaakvol brood, boordevol textuur. In Nederland houden we van knapperige korsten en een stevige bite in ons brood. Puratos heeft een grote diversiteit aan producten in huis waarmee je eenvoudig op de huidige consumentenwensen inspringt.'

Vincent van Dijk.

Puratos vernieuwt Rijck & Eerlijck assortiment

Het is ruim zeven jaar geleden dat Puratos een assortiment met broodverbeteraars introduceerde met de naam Rijck & Eerlijck, die vanaf het eerste uur lactosevrij en clean label zijn. Om dit assortiment nu nog beter bij de huidige vraag van consumenten te laten aansluiten, is Rijck & Eerlijck voortaan ook palmolievrij.

'Granen, zaden en vezels in Puravita zijn echte poweringrediënten'

'Granen, zaden en vezels in Puravita zijn echte poweringrediënten'

Consumenten willen meer dan ooit gezond eten. Maar dat eten moet wel lekker smaken! De diverse broodsoorten van Puravita passen perfect bij die verlanglijst. De smaakvolle meergranenbroden in deze lijn van Puratos bevatten namelijk minstens evenveel vezels als volkorenbrood, zijn lactosevrij en beschikken daarnaast per soort over extra gezondheidseigenschappen.

Creëer met technologie de ultieme eetervaring

Creëer met technologie de ultieme eetervaring

Meer keuze. Meer smaak. Meer variatie. De verwachtingen van de consument zijn anno 2021 hooggespannen. Men wil voortdurend verrast worden. Smaak is daarbij cruciaal, maar sfeer, innovatie, presentatie en service met een glimlach zijn belangrijker dan ooit.

Gemak neemt diverse vormen aan: eten bestellen steeds populairder

Gemak neemt diverse vormen aan: eten bestellen steeds populairder

Gemak heeft voor de consument lange tijd om 'zo gemakkelijk en zo snel mogelijk' gedraaid. Maar uit het grote consumententrendonderzoek Taste Tomorrow van Puratos blijkt dat gemak meerdere vormen begint aan te nemen. Het draait tegenwoordig ook om 24/7 beschikbaarheid, online bestellen en levering aan huis.

Gepersonaliseerde voeding steeds populairder: zo speel je erop in

Gepersonaliseerde voeding steeds populairder: zo speel je erop in

Sneakers met je eigen initialen daarop geborduurd, je favoriete smaak ijs in een door jou gekozen jasje en een verjaardagstaart met je foto erop. Personalisatie van producten is niet nieuw. Maar de trend gaat wel steeds verder - en scoort uitstekend op social media. Wie het aanbiedt, is dus verzekerd van gratis publiciteit.