Bakeplus haakt in op Max Verstappen-hype met consumentenactie

Bakeplus haakt in op Max Verstappen-hype met consumentenactie

Bakeplus sorteert voor op de Formule 1-races in Zandvoort, begin september. Voor de bakkerij heeft de totaalleverancier onder meer De Pitbox en een Bandenset bedacht. Ben jij hier als bakker klaar voor?

Begin september komt het Formule 1-circus naar Nederland wordt er geracet op het circuit van Zandvoort. De aanloop hier naartoe zal een absolute piek zijn in de Max Verstappen-hype, stellen Bakeplus en partners.

Een groot deel van Nederland is in extase door de geweldige prestaties van Max Verstappen. 'Of je nou liefhebber bent van de Formule 1 sport of niet, het Max-momentum kan en mag je niet missen.'

Bakeplus en partners willen de bakker graag inspireren om verkooptechnisch mee te kunnen liften op het succes van Verstappen.

Pitbox en Perezslof

De totaalpartner heeft posters ontwikkeld die bakkers in de winkel en op de website kunnen plaatsen. 'Benieuwd naar ‘De Pitbox’ en ‘de Perezslof’? Bakeplus richtte er een speciale Formule 1-pagina voor in.

‘Banden sparen’

Een ander idee komt voort uit de voor alle raceliefhebbers bekende term: banden sparen. 'Sparen om vervolgens iets gratis te krijgen dat doen klanten graag natuurlijk, want we zijn en blijven Nederlanders!', aldus de leverancier en diens partners.

TIP

Je kunt ook een setje banden verkopen. Hoe? Dip een naturel donut in een laagje glazuur en je hebt je eigen bandenset!

Een spaaractie met  een knipoog naar de Formule 1 in de augustusmaand zal consumenten zeker aanspreken. 'Ontwerp een leuke spaarkaart in Formule 1-stijl. Deze spaarkaart is ook te downloaden via de Bakeplus-website.

Heeft een klant de zogenaamde ‘soft’ rode banden bij elkaar gespaard, geef hem of haar dan een gratis zachte snack, zoals een bavaroise gebakje. Bij de witte ‘harde’ banden geef je een knapperig kaasbroodje weg.

Anne Mieke Ravenshorst

Anne Mieke Ravenshorst

Redacteur/coördinator Bakkerswereld

Studeerde journalistiek en voorlichting. Via haar werk als verslaggever bij regionale media kwam ze terecht bij Bakkerswereld, het vakblad waarop ook haar ouders geabonneerd waren. Ze werkte vervolgens jarenlang als eind- en featureredacteur bij het Agrarisch Dagblad en bij diverse vakbladen in de retailbranche: boer-bakker-bolletje. Anne Mieke hervond haar 'roots' bij Bakkerswereld, dat inmiddels veel meer is dan een magazine; de online-omgeving wordt steeds belangrijker. Op deze beknopte redactie werkt zij als (eind-)redacteur en coördinator, waarin ze wordt bijgestaan door een vertrouwd team freelancers.